Деякі українці стикаються з ситуацією, коли банк примусово закриває їхній рахунок і вимагає сплатити значну частину коштів, що залишаються на цьому рахунку. Це відбувається через проведення фінансового моніторингу, проте така вимога не є штрафом за порушення правил прозорості транзакцій, як може здаватися на перший погляд.

Згідно з поясненням НБУ, яке цитує видання "Мінфін", чинне законодавство не передбачає накладання банками штрафів на клієнтів за проходження фінансового моніторингу. У НБУ наголосили, що жодних фінансових покарань за порушення правил моніторингу банки застосовувати не можуть.

Нацбанк України - фото Думская
Нацбанк України - фото Думская

Проте банки можуть розривати договори з клієнтами з інших причин, серед яких:

  • неплатоспроможність клієнта;
  • підозра в незаконному використанні банківської картки або токена;
  • надання недостовірної інформації;
  • виникнення підозр у можливому нелегальному використанні рахунку;
  • порушення умов договору;
  • ненадання клієнтом необхідних документів;
  • наявність простроченої кредитної заборгованості;
  • отримання повідомлення від міжнародної платіжної системи про незаконне використання рахунку;
  • повідомлення клієнтом про втрату картки чи телефону і підозра у незаконному використанні;
  • встановлення факту протиправної діяльності на підставі офіційних документів або повідомлень правоохоронних органів.

Банк може стягувати 20-30% від суми на рахунку як оплату за розрахунково-касове обслуговування (РКО), а також комісію 1% за фінмоніторинг. Тобто клієнт, при закритті рахунку, стикається з додатковими витратами.

Популярні новини зараз
Міносвіти підтримало нові правила для учнів: що заборонять у школах Старшокласникам готують неочікувані зміни: більше не будуть навчатись у школах Реформа ТЦК не скасує примусову мобілізацію: українців і далі пакуватимуть в бусики "Сюрприз" напередодні зими: комунальники заявили про підвищення тарифу на 40%
Показати ще

Розрахунок карткою. Фото: скрін youtube
Розрахунок карткою. Фото: скрін youtube

Банки не повідомляють клієнтам причини підозрілих транзакцій. Якщо банк закриває рахунок, клієнт може перевести кошти до іншого банку, подавши реквізити, документи, що посвідчують особу, та заяву. Закон дозволяє вільно переводити кошти між банками, але блокування рахунку може ускладнити процес.