Їдеш трасою — і бачиш повалені стовбури чи сухі гілки просто під ногами. Здається, бери сокиру й забезпечуй собі опалення на зиму без жодної копійки.

Але реальність значно суворіша: такі "знахідки" не є дармовим паливом, а чужою власністю.

Палиці, гілки, дрова / фото: Pixabay
Палиці, гілки, дрова / фото: Pixabay

Закон України "Про автомобільні дороги" чітко визначає: зелені насадження уздовж трас перебувають на балансі державних або місцевих органів. І тільки вони можуть вирішувати долю сухостою чи аварійних дерев. Для цього укладаються спеціальні договори з підрядниками, які мають право проводити вирубку, але виключно після отримання лісорубного квитка й оцінки деревини.

Тобто навіть якщо дерево давно впало й нікому, на перший погляд, не потрібне, забирати його самостійно не можна. Вартість деревини компенсується через офіційні канали, а іноді роботи взагалі виконують підрозділи ДСНС.

Популярні новини зараз
Гряде найхолодніша зима за останні роки: синоптики б'ють на сполох Радіти чи плакати: як зміняться пенсії у 2026 році Боржників більше не питатимуть: податкові борги спишуть автоматично Хто має право на частку у спадку навіть попри заповіт
Показати ще

І головне — самовільна вирубка або збирання сухостою може закінчитися для вас не теплом у хаті, а штрафами чи навіть кримінальною відповідальністю. Відповідно до Лісового кодексу України, такі дії вважаються порушенням закону.

Дрова / фото: Pixabay
Дрова / фото: Pixabay

Отже, "дрова з дороги" — це не безкоштовний бонус для господарів, а ризикований крок, який може дорого коштувати. Якщо потрібне паливо — краще подбати про легальну заготівлю, ніж грітись ілюзіями, а потім платити штрафи.

Нагадаємо, що одними грошима не обійдеться: що чекає на чоловіків, які ігнорують ВЛК.

Раіше ми повідомляли про усні завдання та математичні дослідження: як проводитиметься ДПА у 4-му класі.