Їдеш трасою — і бачиш повалені стовбури чи сухі гілки просто під ногами. Здається, бери сокиру й забезпечуй собі опалення на зиму без жодної копійки.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяАле реальність значно суворіша: такі "знахідки" не є дармовим паливом, а чужою власністю.
Закон України "Про автомобільні дороги" чітко визначає: зелені насадження уздовж трас перебувають на балансі державних або місцевих органів. І тільки вони можуть вирішувати долю сухостою чи аварійних дерев. Для цього укладаються спеціальні договори з підрядниками, які мають право проводити вирубку, але виключно після отримання лісорубного квитка й оцінки деревини.
Тобто навіть якщо дерево давно впало й нікому, на перший погляд, не потрібне, забирати його самостійно не можна. Вартість деревини компенсується через офіційні канали, а іноді роботи взагалі виконують підрозділи ДСНС.
І головне — самовільна вирубка або збирання сухостою може закінчитися для вас не теплом у хаті, а штрафами чи навіть кримінальною відповідальністю. Відповідно до Лісового кодексу України, такі дії вважаються порушенням закону.
Отже, "дрова з дороги" — це не безкоштовний бонус для господарів, а ризикований крок, який може дорого коштувати. Якщо потрібне паливо — краще подбати про легальну заготівлю, ніж грітись ілюзіями, а потім платити штрафи.
Нагадаємо, що одними грошима не обійдеться: що чекає на чоловіків, які ігнорують ВЛК.
Раіше ми повідомляли про усні завдання та математичні дослідження: як проводитиметься ДПА у 4-му класі.