Українці все частіше звертаються до кредитних лімітів, які банки пропонують на їхні картки. Однак нерідко виникають певні труднощі та непорозуміння під час користування такими послугами.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
Але інколи трапляються просто кричучі ситуації, в яких люди втрачають гроші на рівному місці, повідомляє Мінфін. Клієнтка банку Сенс розповіла, що втратила понад 700 гривень через те, що банк списав комісію за зняття кредитних коштів, в той час як вона знімала власні. За її словами, вона у травні відкрила картку з кредитним лімітом 24 тисячі гривень:
- 31 травня вона внесла на рахунок 18400 гривень, а потім одразу зняла ці гроші в банкоматі (тобто виходить так, що знімала вона власні кошти);
- 1 червня вона здійснили покупку в магазини на суму 17575 гривень за рахунок кредитного ліміту;
- баланс по картці після цього показав 6425 гривень (тобто залишок кредитних коштів).
Але коли клієнтка банку через тиждень перевірила застосунок, то була дуже засмучена: "08.06, побачила що банк досписав заднім число з мене 703 грн комісії, буцімто за зняття в банкоматі кредитних коштів".
Клієнтка одразу звернулася до банку, однак там їй сказали, що оплата за товар пройшла раніше, ніж знялися кошти, тому й була нарахована комісія. Але авторка відгуку стверджує, що це неправда: "Це відверта брехня, в застосунку банка видно, що зняття було 31.05, в оплата — 01.06".
Банк не визнає своєї провини й наполягає на тому, що комісію нарахували правильно. Служба підтримки пояснює це тим, що "хоча операції були проведені у зазначені дати, остаточне списання з рахунку відбулося у зворотній послідовності — спочатку купівля, а пізніше зняття готівки. Це цілком відповідає правилам міжнародних платіжних систем (МПС), за якими списання може відбуватись із затримкою до 30 днів, відповідно до вимог еквайрів".
"Оскільки списання операції у банкоматі відбулось пізніше, коли вже власних коштів не було на рахунку, то було нараховано комісію, відповідно до тарифів картки Cameleon, що складає 4%, щонайменше 20 грн від суми операції", - пояснили свою позицію у банку.
Що кажуть юристи
На думку юристів, такі дії банку можуть свідчити про порушення закону. Якщо у виписці зазначено, що власні кошти було знято 31 травня, а кредитний ліміт був використаний тільки 1 червня, в такому випадку "нарахування комісії за "зняття кредитних коштів" не відповідає фактичним обставинам".
Це може свідчити або про технічну помилку банку, або про його непрозору тарифну політику.
Щоб уникнути таких ситуацій, треба чітко розуміти послідовність списання коштів саме у вашому банку і обов'язково перевіряти виписки в день операції. Якщо є розбіжності, слід одразуподавати до банка письмову заяву.
Також потрібно фіксувати докази (робити скріншоти з датами та сумами) та вимагати від банку надання письмової відповіді. Якщо банк не визнає свою помилку, слід звертатися зі скаргою до НБУ.
Раніше портал Знай писав, які спеціалісти користуються попитом на ринку праці.
Крім того, ми повідомляли, які суми можна переказувати на картку без штрафів та податкової.
Також портал інформував, що тепло подорожчає майже вдвічі: українців приголомшили новими тарифами.