Вартість світла для населення у найближчі місяці не зміниться, однак платіжки у деяких споживачів можуть різко й несподівано збільшитись. З чим це пов'язано та як уникнути додаткових витрат, розповіли на facebook-сторінці компанії YASNO.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПричина більших сум в рахунках не в підвищенні цін, а в тому, як оператори розподілу нараховують обсяги споживання, якщо споживачі не передають показання лічильників вчасно.
Процес формування платіжки починається з того, що споживач подає дані свого лічильника – особисто, через автоматизовану систему (АСКОЕ) або ж їх фіксує контролер. Далі оператор системи розподілу (ОСР) визначає фактичне споживання за місяць і передає цю інформацію постачальнику. Постачальник множить обсяг спожитих кіловатів на діючий тариф, додає можливий борг або враховує переплату і формує остаточний рахунок.
Якщо ж показання не подати вчасно, ОСР розраховує споживання "за середнім показником". У такому випадку навіть у період, коли ви фактично не користувалися електрикою, наприклад, під час відпустки, у платіжці може з’явитися значно більша сума.
Щоб уникнути переплат, дані лічильника потрібно вносити завчасно – за два дні до кінця поточного місяця або протягом перших трьох днів наступного. У серпні передати показання потрібно з 30 серпня по 3 вересня.
Раніше інформаційний портал Знай повідомляв, жити стане нестерпно: нові комунальні тарифи заженуть українців за межу бідності.
Також наш портал інформував, обман у кожній платіжці: українці в рази переплачують за комунальні послуги.
Крім того, ми писали, помилилися у платіжках – тепер компенсують: хто з українців отримає гроші за комуналку.