Шкільні програми з фізики та хімії в Україні потребують докорінного перегляду. Вони перевантажені теорією, але позбавлені практичної складової, яка наближала б знання до реальних потреб учнів. На це вказала співзасновниця ГО «Смарт освіта» Іванна Коберник в
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяКоберник зауважує, що програма з фізики перевантажена матеріалом. За її словами, обсяг фізики прирівнюється до алгебри та геометрії разом, але часу на її викладання у школах виділяють удвічі менше — лише дві години на тиждень.
Для успішної підготовки до ЗНО учням доводиться звертатися до репетиторів і займатися майже щодня, адже вивчити програму, яка викладається двічі на тиждень, практично неможливо.
Схожа ситуація і з хімією: програма перевантажена історичними аспектами хімії, тоді як практичні знання — мінімальні.
Окремою проблемою є нестача кваліфікованих педагогів з фізики та хімії, що тільки погіршує ситуацію. Деякі приватні школи вже переходять на сучасні західні підручники, наприклад, британські, які краще адаптовані до потреб сучасного світу.
Коберник наголошує, що змінювати програми потрібно із залученням не лише педагогів і науковців, але й представників Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України. Це допоможе визначити, які саме знання потрібні майбутнім фахівцям.
«Міністерство не може вирішити цю проблему самотужки. Програми мають створюватися у співпраці з тими, хто чітко розуміє потреби ринку праці», — наголосила Коберник.
Нагадаємо, повітряна тривога у школі: хто відповідає за безпеку дитини - пояснення юриста
Раніше ми розповідали, що молодих вчителів та дошкільнят кинули напризволяще: тисяча гривень доплати не врятує
Також, старшокласникам оголосили терміни НМТ-2025: коли здаватимуть найголовніші іспити року