В умовах, коли штучний інтелект (ШІ) стає все більш поширеним, учителі по всьому світу часто відчувають себе детективами, адже їм доводиться постійно перевіряти роботи учнів на оригінальність.

Втім, лише 10% навчальних закладів мають чіткі правила щодо використання ШІ, повідомляє ЮНЕСКО. Відсутність таких вказівок підвищує ризик неправильної оцінки, порушень конфіденційності та неоднакових підходів до дисциплінарних заходів.

Доступ в Інтернет. Фото: скрін youtube
Доступ в Інтернет. Фото: скрін youtube

ЮНЕСКО рекомендує школам розробити основні принципи використання ШІ, щоб допомогти учням краще орієнтуватися в етичних питаннях.

Ось сім правил, які радять запровадити експерти:

Популярні новини зараз
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень Плюс 2361 грн на картку щомісяця: хтось із пенсіонерів у 2025 році отримає солідний бонус "Ощадбанк" блокує пенсійні картки: хто може втратити останні копійки В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу
Показати ще
  1. ШІ має використовуватися лише для навчальних цілей – технології повинні допомагати учням у навчанні, а не виконувати завдання замість них.
  2. Нове не повинно порушувати існуюче – забезпечте, щоб впровадження ШІ дотримувалося законів про безпеку, конфіденційність і права власності.
  3. Підвищуйте обізнаність – учні, вчителі та батьки мають розуміти, як працює ШІ, його межі та етичні питання.
  4. Аналіз ризиків та можливостей – країни можуть надати підтримку для ефективного впровадження ШІ, як-от навчальні посібники з безпечного використання технологій.
  5. Формування академічної доброчесності – вчителі можуть одразу вказувати, де можна використовувати ШІ, а де ні, що полегшить учням розуміння меж.
  6. Людина – основний приймач рішень – ШІ може допомагати, але не замінювати вчителів.
  7. Регулярна переоцінка – політика щодо ШІ має постійно вдосконалюватися, враховуючи відгуки учнів, учителів та батьків.

Освітян також закликають заохочувати учнів використовувати ШІ з користю, пояснюючи, що цей інструмент не може передати їхній особистий досвід та унікальний стиль. Пані Яніна Хіжінська наголошує, що роботи, створені ШІ, часто надто загальні та позбавлені емоцій. Вона радить учителям навчати дітей писати самостійно, додаючи особисті думки та погляди, що робить їхні тексти живими.

Якщо вчителі підозрюють плагіат, можна скористатися такими сервісами для перевірки- GPT Detector, AI Detector, AI Content Detector, ZeroGPT і Writefull. Однак, варто пам’ятати, що такі інструменти можуть помилятися.

Важливо розрізняти, коли використання ШІ є допустимим. Наприклад, без посилання можна використовувати ШІ для генерації ідей або перевірки граматики, а з посиланням – у випадках, коли створений текст є завершеною частиною роботи.

Раніше ми повідомляли, як отримати 200 балів на НМТ?

Українські учні витрачають 1 годину на домашнє завдання, та чому це не правильно- детальніше на Знай.ua.

Нагадаємо, студенти нічого не знають, науковець вказав на проблему.