Що буде з мобільним зв'язком, якщо знову розпочнуться відключення світла? Чи збільшаться тарифи? Чи зможуть оператори покращити сигнал під час блекаутів? У цій статті ми розповімо, що роблять мобільні оператори для покращення зв'язку, які проблеми гальмують їхню роботу і чи варто чекати на підвищення цін.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися24 Канал поспілкувався з Тетяною Поповою, головою Телекомунікаційної палати України, щоб дізнатися, чи оператори можуть налагодити нормальний зв'язок під час можливих тривалих блекаутів. Спойлер: це питання складне.
Що зараз відбувається з мобільним зв'язком?
Мобільні оператори активно працюють над тим, щоб їхні мережі залишалися стабільними навіть за відключення світла. Раніше базові станції працювали на батареях, але вони швидко розряджалися через часті перебої.
Тепер оператори замінюють старі батареї на нові, потужніші, які заряджаються швидше та витримують більше циклів. Але це потребує великих витрат: батареї потрібно закуповувати, доставляти та обслуговувати.
Наприкінці липня уряд дозволив операторам відносити свої базові станції до критично важливих об'єктів, які не відключатимуться за графіком. Це має полегшити роботу, але поки що операторам складно отримати статус критичних об'єктів через бюрократичні затримки.
Чому операторам важко працювати?
Є кілька проблем, які заважають операторам покращити зв'язок:
- Генератори на дахах заборонені: більшість базових станцій розташовані на дахах будівель, але ставити там генератори не дозволяють будівельні норми.
- Бракує акумуляторів та генераторів: на українському ринку просто не вистачає потрібного обладнання, щоб забезпечити всі базові станції.
- Мало фахівців : навіть якщо обладнання є, потрібно більше людей, щоб його обслуговувати. Навчання нових співробітників займає час.
- Проблеми зі швидким зарядом: для того, щоб зарядити акумулятори швидше, потрібно отримувати дозволи від постачальників електроенергії на збільшення потужності, а це додає навантаження на енергосистему.
А що щодо тарифів?
Будь-який бізнес іноді переглядає ціни, і мобільні оператори не виняток. За словами Попової, на тарифи впливають і внутрішні, і зовнішні чинники: інфляція, податки, комуналка, оновлення мереж, купівля резервних джерел харчування – це потребує витрат.
Але чи подорожчає зв'язок? Це вже залежить від конкретного оператора. Попова вважає, що лякалки про зростання тарифів на 50% – скоріше чутки. І наголошує, що у нас на ринку мобільних послуг здорова конкуренція, а отже, оператори намагатимуться тримати ціни в адекватних межах.
Раніше Знай.ua стало відомо про те, що YASNO оновлює тарифи з 1 листопада: кому готуватися до нових платіжок за світло
Крім того, ми писали, як легко змінити тариф і не переплачувати: "Київстар" дав корисні поради
Читайте також, боненти Lifecell можуть заощадити на зв'язку до 15%: як отримати знижку