Для всіх наших дорогих і шанованих читачів, які мають відношення до керування автомобілем, або навіть є власниками транспортних засобів, є дуже важлива інформація. В Україні після "історичного" підвищення акцизів на пальне найбільше зросли ціни на автомобільний газ.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяБуквально за кілька тижнів вартість літра на АЗС підскочила на 3 – 5 гривень за літр. Більше того, прогнозується подальше зростання вартості, оскільки в Європі, звідки воно постачається в Україну, починається його дефіцит. Це неминуче призведе до подорожчання "блакитного" палива.
За словами експертів, такі маніпуляції на ринку призвели до того, що АЗС просто не доливатиме деяку кількість палива. Наші читачі цього разу дізнаються, які саме сіті змушені піти на такий крок.
Є бажання деяких продавців утримати нижчі ціни, щоб не втратити клієнтів. Найпростіший спосіб досягти цього – "похімічити" з якістю палива, або з точністю наливу. Саме тому експерти столичного Інституту споживчих експертиз перевірили дуже цікавий для автомобілістів параметр – точність наливу.
Експерти перевірили зразки, придбані у великих мережах (WOG, SHELL), найбільших у столиці та регіоні мережах (КLO та AVANTAGE 7), а також у так званих дискаунтерів. Це також досить численні мережі, але з нижчими порівняно з іншими рівнем цін (БРСМ-Нафта, MARSHALL, БАРС). Також експерти перевірили деяких потужних регіональних «гравців» ринку – мережі VOSTOKGAZ (Дніпро та область), SVR (Харків та область), VST (Одеса та область), а для контрасту придбали газ і на «бочці», з ціною більш ніж на гривню нижче дискаунтерів.
Отже, "задувають" чи "надувають"?
Багато автомобілістів із встановленим ГБО люблять лякати один одного історіями про тотальне недолив на АЗС. Причому йдеться не про сотні грам, а про 3, 5 і навіть 10 літрів недоливу. Зазвичай водії у всьому звинувачують заправки, і не беруть до уваги можливі поломки газобалонного обладнання. Тому насамперед експерти перевірили, чи справді таке можливе.
За нормативами недолив може становити трохи більше 1%, але реально досягти такого результату на колонці досить складно. Експерти відібрали фіксовану кількість літрів газу на кожній із АЗС у спеціальний переносний пробовідбірник, потім у лабораторії визначили його масу та за формулою, з урахуванням щільності, перерахували в об'єм. У результаті виявилося, що більшість перевірених АЗС таки мають проблеми з точністю наливу, і в принципі, недолив у п'ять і більше літрів на баку зараз може бути сумною реальністю.
Але спершу про позитив, оскільки 40% перевірених АЗС продають чесну кількість палива. Відразу у двох мережах (WOG та КLO), відпустили газу навіть більше, ніж оплачено. У цих мережах «перелив» становив один відсоток. Втім, це не дивно, оскільки репутація коштує дорого. Можливо, саме тому в цих мережах були виявлені еталонні мірники для контрольної протоки, яку за бажання може зробити будь-який клієнт.
Рівно за чеком заправили на АЗС AVANTAGE 7, VOSTOKGAZ (Дніпро та область) та SVR (Харків). Ці мережі переважно регіональні, і позиціонуються як дискаунтери, тобто із меншою, ніж у великих мереж, ціною. Водночас випробування на чесність вони пройшли на 100%.
Недолів виявили в мережах БРСМ-нафта, SHELL, VST, БАРС, MARSHALL та на нелегальній «бочці». І якщо в мережах SHELL, БРСМ-нафта БАРС і MARSHALL він склав не критичні 3-4%, то у VST це вже були серйозні 7%. А антирекордсменом стала нелегальна бочка на Київщині, на якій експерти виявили фантастичні 12%! Ось і виходить, що більш висока ціна у великих мереж компенсується точністю наливу, тобто, за фактом, вартість майже однакова.
Крім того, якщо порахувати щорічну реалізацію, то невеликі відсотки недоливу трансформуються у круглі суми, що не фіксуються фіскальною системою. А це – кошти на ЗСУ та соціалку, між іншим.
Нагадаємо, нові податкові правила: які зміни чекають на українців та бізнес.
Раніше повідомлялося, перевірка газових лічильників: кого можуть оштрафувати мінімум на 37 тисяч гривень.
Також, "Газмережі" попередили щодо третьої платіжки за газ: інші правила оплати.