Тривалі відключення електроенергії або пошкодження мереж після обстрілів часто призводять до зупинки електротранспорту. У найгіршому випадку рух тролейбусів, трамваїв і метро повністю припиняється. Для великих міст, особливо Києва, це стає серйозною проблемою, пише "Телеграф".

Відключення світла. Фото: скрін youtube
Відключення світла. Фото: скрін youtube

Електротранспорт у мегаполісах (Київ, Львів, Дніпро, Одеса, Харків, Хмельницький) перевозить значну частину пасажирів. Трамваї, тролейбуси та метро залишаються вразливими до відключень світла після атак. Як зазначає колишній міністр транспорту Василь Шевченко, єдиною альтернативою в таких ситуаціях залишаються автобуси, але вони дорожчі в експлуатації та не справляються з великим пасажиропотоком.

Експерт наголосив, що тролейбуси нового покоління більш стійкі у надзвичайних ситуаціях. Завдяки вбудованим акумуляторам вони можуть проїхати кілька кілометрів без підключення до контактної мережі, що дозволяє завершити маршрут навіть під час відключення електроенергії.

Експерт Дмитро Беспалов вважає, що автобусний транспорт у Києві здатен частково замінити електротранспорт, включно з метро. Проте якщо перестануть працювати світлофори, пропускної здатності доріг не вистачить навіть для автобусів і таксі, і столиця опиниться в заторах.

Популярні новини зараз
5 дат народження, яких бояться навіть психотерапевти: ці люди не прощають і не забувають 6500 доларів відкупитися на тиждень: ветеран озвучив прайс столичних ТЦК після затримання Під ударом зарплати, пенсії та стипендії: хто може втратити до 70% виплати Податок для пенсіонерів: кого та чому змусять заплатити
Показати ще

На думку транспортних фахівців, влада має діяти в кількох напрямках. Василь Шевченко підкреслює важливість захисту інфраструктури, яка забезпечує роботу наземного та підземного електротранспорту.

Метро, фото: Знай. ua
Метро, фото: Знай. ua

Беспалов допускає, що можуть застосувати заходи, подібні до тих, які вводили під час пандемії. Тоді рух громадського транспорту обмежувався, і користуватися ним могли лише власники спеціальних перепусток. Такий варіант, за його словами, вкрай небажаний, але може стати необхідним, якщо ресурси будуть обмежені.

Він також зазначає, що досвід пандемії дав важливі уроки: варто заздалегідь продумувати більш гнучкі рішення. Наприклад, можна переглянути графіки початку та завершення робочого дня, домовлятися з великими роботодавцями й рівномірніше розподіляти пасажиропотік.