Під час тривог ціни на таксі злітають у небо, і це вже не дивує нікого. Коли лунає сирена, у додатках Bolt, Uber чи Uklon цифри ростуть миттєво — іноді в кілька разів.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПричина проста — метро зупиняє роботу, транспорт стоїть у заторах, а людей, які хочуть дістатися додому, стає набагато більше.
"Таксі — це не соціальна послуга. Є громадський транспорт, який працює навіть під час тривог і не підвищує тарифів. Таксі — це розкіш, а не необхідність"
Він додає, що жодні обмеження на рівні закону не спрацюють. Ви не змусите водія ризикувати під обстрілами за звичайними тарифами. Це добровільна справа, а не обов’язок. Крім того, будь-які спроби державного втручання, за словами економіста, призведуть до судових позовів і бюрократичних конфліктів.
Транспортний експерт Дмитро Беспалов уточнює, що сервіси таксі — це не класичні служби, а платформи спільних поїздок, де ціну визначає алгоритм. Тариф формується автоматично залежно від кількості доступних авто, пасажирів і часу. Формула — комерційна таємниця, але в ній багато змінних — погода, події, стан машин.
Під час тривог зростають затори, тому кожне авто виконує менше поїздок. Пропозиція падає, попит зростає — звідси й шалене підвищення цін.
Беспалов наголошує, що коли транспортна система перевантажена, будь-яка надзвичайна ситуація її паралізує. Київ — яскравий приклад, кілька випадкових подій, і все місто стоїть.
Вихід один — розвиток громадського транспорту.
"Якби у столиці була розвинена система трамваїв, автобусів і метро, яке не зупиняється під час тривоги, стрибків тарифів не було б"
Раніше ми повідомляли, метро, автобуси та трамваї: як працюватиме громадський транспорт під час блекауту?
Нові правила в автобусах, метро і трамваях: як зміняться пасажирські квитки - детальніше на Знай.ua.
Нагадаємо, метро й маршрутки за ціною таксі: українцям готують подорожчання громадського транспорту.