В середині серпня стало очевидно: купівля квитка на потяг — це нині квест із високим рівнем фрустрації та мінімальними шансами на успіх.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяГолова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський відверто зізнається: попит на популярні маршрути — з Києва до Львова та Одеси — перевищує пропозицію майже в 8 разів.
За даними УЗ, з 28 липня по 3 серпня 2025 року на напрямок Київ–Львів шукали квитки 142 107 людей, а місць було тільки 18 465. На маршруті Київ–Одеса — відповідно 87 379, у порівнянні з доступними 18 653 — така ж неспівмірність попиту й пропозиції.
Чому так сталося (і це не просто сезонні збіги)
- Попит протягом літа — звичний, але нинішня ситуація — неможлива без зменшеного парку вагонів. У 2023 році їх було 1 766, а станом на серпень 2025 року — лише близько 1 500.
- Додаткову напругу створюють соціальні зобов’язання: вагони резервують під медичні та військові перевезення, що ще більше звужує “цивільну” пропозицію.
- Цікаво, що навіть у 2011-му гуркіт дефіциту не дивував — попит улітку завжди був високий, навіть коли парк вагонів був утричі більшим.
Що пропонує УЗ і що зміниться
- Перцовський презентував трирічний план подолання дефіциту: оновлення парку, більше швидкісних “Інтерсіті” на 30% і рух потягів без зупинок — усе за умови стабільного фінансування.
- Озвучив можливість динамічного ціноутворення: дешевші квитки для тих, хто купує завчасно — дорожчі для спонтанних покупців. При цьому наголос на тому, що військові не постраждають від таких змін.
- Наголосив на необхідності дотацій — мінімум 20 млрд грн на компенсацію збиткових пасажирських перевезень, які зараз потребують державної підтримки
Нагадаємо, що квитки на потяги стануть недоступні: кому заблокують доступ до послуг "Укрзалізниці".
Раніше ми повідомляли, що 5-8 пасажирів на місце: "Укрзалізниця" назвала причину проблеми і це не через спекулянтів.