Українці масово скаржаться на несподівані комісії, які списує державний "Ощадбанк" з карток своїх клієнтів. Ідеться про ситуації, коли людина намагається оплатити покупку, але коштів на рахунку не вистачає — навіть на кілька гривень. Попри те, що транзакція не проходить, банк все одно знімає гроші. І це — не помилка, а офіційно прописана в тарифах практика.

Про один із таких випадків повідомила клієнтка банку на порталі "Мінфін". За її словами, з дитячої картки кілька разів зняли комісію по 3 гривні, бо на рахунку не вистачало всього кілька гривень для покупки морозива. Оплата не пройшла, але кожна спроба завершилась "штрафом".

Термінал, фото: Pixabay
Термінал, фото: Pixabay

"Дитина хотіла купити морозиво за 40 гривень, а на картці було 30. Платіж не пройшов, але банк тричі зняв по 3 грн за спроби. Комісію підписали англійськими літерами — незрозуміло, за що саме знімають", — обурюється жінка.

У коментарях інші клієнти підтверджують: такі списання — не поодинокі. І що гірше, багато хто навіть не підозрює про існування такої "пастки".

Популярні новини зараз
Пакують з "бронею" і без ВЛК: з'явилися тривожні приклади "бусифікації" від ТЦК За дрібну помилку — мінус 20% пенсії: літнім українцям запровадили штрафи "Такого в історії не було": експерт назвав міста, на які наступатиме армія росії Торкнеться клієнтів усіх банків: в Україні з 1 серпня нові правила розрахунку карткою
Показати ще

Ощадбанк своєю чергою пояснює, що це так звана "Комісія при обробці авторизованого запиту на суму, яка перевищує залишок на рахунку". Її прописано в тарифах банку. За першою спробою гроші не знімають, а ось із другої — стягують по 3 гривні за кожну нову спробу.

Банкомат "Ощадбанка". Фото з відкритих джерел
Банкомат "Ощадбанка". Фото з відкритих джерел

Згідно з правилами, відповідальність за перевірку залишку на рахунку несе сам клієнт. Перевірити баланс можна в додатку "Мобільний Ощад", у чат-боті або за допомогою SMS-повідомлень.

Та чи справедливо карати дітей і неуважних клієнтів за звичайні невдалі операції, коли інші банки просто відхиляють транзакцію без комісій? Соцмережі — в обуренні.

Фінансові експерти радять:

  • завжди перевіряти залишок на картці перед оплатою;

  • уникати кількох спроб підряд, якщо платіж не проходить;

  • уважно читати тарифи навіть для "дитячих" або соціальних карток.

Нагадаємо, витрачати гроші стає легше: не обов’язково мати готівку, картку чи смартфон

Як повідомляв портал Знай.ua, повна тиша замість підтримки: ПриватБанк може заблокувати картку за спробу переказати гроші

Також, як не залишитися без копійки на старості: все про добровільні пенсійні внески