Українські водії міжміських автобусів дедалі частіше стикаються з несподіваними ситуаціями: під час рейсу їх можуть зупинити та забрати у військкомат.

Про це заявив ТСН нардеп Володимир Крейденко, сказавши, що це створює проблеми не лише для самих водіїв, а й для пасажирів, які залишаються без транспорту.

Перевезення тварин, фото ТСН
Перевезення тварин, фото ТСН

За словами Олексія Павленка, голови Асоціації перевізників Київської області, водії справді потрапляють під мобілізацію, але у регіоні намагаються робити це на кінцевих зупинках. Там представники ТЦК та Нацполіції перевіряють документи, і якщо людина не має відстрочки – вона може бути призвана.

Чому саме водіїв? Павленко пояснює просто: ЗСУ гостро потребує фахівців за кермом, а отримати броню на цивільній роботі не так просто.

Популярні новини зараз
Відстрочка скасована: більше не захищений від мобілізації у 2025 році Гороскоп на 23 березня – фінансовий спад у неділю, несподівані новини та шанс для нового старту Виплатам не поспішайте радіти: кого заженуть в борги через соціальну допомогу Вашу квартиру можуть забрати через єдину помилку: є всього кілька місяців
Показати ще

Транспорт ТЦК, скрін з YouTube
Транспорт ТЦК, скрін з YouTube

Хто страждає найбільше?

За словами Ігоря Житинського, голови Всеукраїнського об'єднання пасажирських перевезень, найскладніше доводиться тим, хто працює на внутрішніх маршрутах та перевозить пільгових пасажирів.

  1. Щоб отримати броню, водієві потрібна офіційна зарплата 20 000 грн, але перевізники таких грошей просто не мають – держава практично не компенсує пільгові перевезення.
  2. У регіонах з міжнародними маршрутами ситуація трохи краща, бо там квитки дорожчі, а пільговиків менші.

Особливо складна ситуація в Одеській області та на Закарпатті, де водіїв мобілізують на кордоні та на блокпостах.

Транспорт Львова, скріншот з відео
Транспорт Львова, скріншот з відео

Що буде після 1 квітня?

За прогнозами експертів, якщо вимоги щодо бронювання не переглянуть, багато водіїв просто звільняться і шукатимуть роботу з можливістю захисту від мобілізації.

За словами Житинського, лише 30-40% транспортних підприємств можуть забронювати водіїв. Наприклад, у Черкаській області таких лише 10%.

Якщо нічого не зміниться, після 1 квітня в деяких містах просто не буде кому виходити на маршрути.

Громадський транспорт Києва. Фото: Youtube
Громадський транспорт Києва. Фото: Youtube

А що у Києві?

У столиці ситуація не краща. Як розповів Ігор Моісеєнко, голова Асоціації перевізників Києва та області, на одному приватному маршруті за місяць мобілізували одразу чотирьох водіїв.

Основна проблема – жорсткі вимоги до бронювання. Щоб зберегти персонал, перевізники повинні платити зарплати, які просто не можуть собі дозволити.

Нагадаємо, ТЦК відточили навички – тепер "бусифікація" ухилянтів відбувається за лічені секунди

Раніше ми писали, воювати можна і без зубів? Хвороби рота, які не звільняють від мобілізації

Крім того, Знай.ua повідомляв, ТЦК жорстко розкритикували спроби суїциду під час мобілізації: ганебні вчинки ухилянтів